Wednesday, November 13, 2019

TVDW 10/11/2019 - Linda Lewis - (Remember the days of) The Old Schoolyard (1974)


Mijn tvdw-waarschuwingslampje brandt zowat de hele week door. Bij elke plaat die ik opzet, elke artiest die ik check op spotify of elke song die intrigerend klinkt op de radio, denk ik: zou hij kans maken op een tvdw? Even kijken wat er afgelopen week zoal tegen het licht - nu ja, dat lampje dus - werd gehouden? De nieuwe ELO, recent werk van elektronische band Big Wild, seventies instrumental fusion funk van Tropea, de debuutplaat van Duran Duran, een bij momenten ijzersterke seventiesplaat van Booker T & the MG's, en een plaat van de redelijk obscure eighties band Translator.

Maar de tvdw zat, zoals zo vaak, verscholen in een klein hoekje. Op een dertien-in-een-dozijn verzamelaar met glamrock en mid-seventies pop, van vertrouwde namen als Mud, Sweet, Cliff Richard, Gary Glitter, Pilot etc. Mààr er stond ook een rare cover van een Cat Stevens-liedje op, dat wel een variant leek op de van de pot gerukte funk van Betty Davis. Linda Lewis blijkt een Britse te zijn, die samenwerkte met onder meer Cat Stevens en Joan Armatrading, maar door de jaren heen ook een boeiende solocarrière uitwerkte. Eentje die ik tot op heden niet kende, maar waar ik intussen al met stijgende verbazing naar luisterde (check de driedubbele verzamelaar Legends op Spotify). Pure soul, maar ook vaudeville en musical, reggae rarities, funk en Amerikaanse R&B: Linda Lewis - wiens indrukwekkende bereik vaak vergeleken wordt met Minnie Ripperton - kan het allemaal.

Labels: ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/pgfdcd

11:56 AM  
Blogger Dday said...

Stond Linda niet op Soul Sistaz?

11:22 PM  
Blogger Dday said...

Soul Sistaz 4, track 3: Linda Lewis - Rock-a-Doodle-Doo
Just saying ;-)

12:43 AM  
Blogger Koop said...

Jij was je tijd altijd al ver vooruit hé Dday :-)
moet die reeks dus nog eens bovenhalen!

1:34 PM  

Post a Comment

<< Home