Wednesday, June 07, 2017

TVDW 04/06/2017 - Tracie - (I love you) When you sleep (1984)


Morgenavond concert nummer zeven van Paul Weller op het programma, dacht ik. Derde keer AB, dan nog eentje in het Koninklijk Circus, op Leffinge Leure, op de Lokerse Feesten en op Werchter. Weller stelt live zelden teleur, al moet ik zeggen dat ik zijn laatste platen toch wel wat minder heb gedraaid (- zijn allerlaatste zelfs nog niet).

Goed idee om nu dus even stil te staan bij Tracie, een zangeres die in de stal van Weller's platenlabel zat in de jaren tachtig. Haar plaat "Far from the hurting kind" nam ze op in een productie van Weller, nadat het zangeresje al ingelijfd was bij The Style Council. Ik sloeg het album op de kop voor één euro en was aangenaam verrast toen ik de openingstrack hoorde. Het was nog een van die weinige eightiessongs die ik destijds wel kende, maar intussen vergeten was. Elvis Costello schreef het nummer, naar verluidt op bestelling en bedoeld voor Tracie.

Labels: , ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/guzuwi

12:52 PM  

Post a Comment

<< Home