Tuesday, November 01, 2016

TVDW 30/10/2016 - Funk Inc. - Chicken Lickin' (1972)


In mijn familie zijn de mannelijke afstammelingen die de achternaam Copermans dragen, Copermannen. Als je mijn stamboom bekijkt, staan er naast mijn vader nog twee broers, zij zijn vanzelfsprekend ook Copermannen. Exact tien jaar geleden ging de eerste van die drie, door mij 'Nonk André' genoemd, heen. Het was de aanleiding voor zijn zoon Dirk, mijn neef, om drie jaar later de Copermannen van zijn generatie en de volgende, samen te roepen voor een 'Copermannendag'.

Het zou een jaarlijkse traditie worden, die intussen op zondag 30 oktober jl. aan de zevende editie toe was. Jaar na jaar wint de dag aan intensiteit - en aan symboliek. Inmiddels ging immers ook de tweede Oer-Coperman, mijn vader, heen. Het maakt van Copermannendag een dag waarop we onze vriendschapsbanden tussen de neven onderling versterken, maar waarop we ook even stilstaan bij degenen die er niet meer zijn. Passend toch, zo vlak bij Allerheiligen, niet? 'Nonk Ivo' is inmiddels the last man standing. Temidden van de Coper-vrouwen en de aangetrouwde familieleden was hij dan ook de eregast, op het verrassingsetentje dat 's avonds, na een Copermannendag vol met opzienbarende wendingen, werd gehouden.

Wat dit allemaal te maken heeft met de tvdw? Bitter weinig - maar trouwe lezers weten dat ik niet te beroerd ben om mijn blog af en toe met een tranche de vie te doorspekken. Trouwens, met wat goede wil is er wel degelijk een brugje hoor. Met de plaat van Funk Inc., die ik afgelopen week in vlekkeloze staat vond in een kringloopwinkel (wat een vondst!,) maakte ik een van de andere Copermannen - Neef Frank, linksonder op de foto - immers groen van jaloezie. Plus, die titel van de tvdw... Ons aller Bomma Marie, moeder van de drie Oer-Copermannen, serveerde tijdens familiefeesten, lang geleden, steevast haar favoriete gerecht: kip met pĂȘche. Chicken Lickin' good!



Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/mcogin

7:25 AM  

Post a Comment

<< Home