Monday, August 28, 2023

TVDW 20/08/2023 - Yungblud - Lowlife (2023)

 

TVDW 971. Heel wat snippets en kwartoptredens hier en daar gesprokkeld, maar PKP 23 was toch vooral uitkijken naar het optreden van The Killers, dat ik al maandenlang had aangestipt in de agenda. Neen, het stelde niet teleur, maar een schot in de roos was het evenmin. Daarvoor speelde de groep iets teveel op automatische piloot en ging meer dan één nummer ten onder aan teveel bombast (en te weinig song). Aan de pluskant: Brandon Flowers, die indrukwekkend goed bij stem was. En de slimme manier waarop ze als laatste bis de elektronische remixversie van Mr. Brightside (- moet zowat mijn favoriete 12 inch aller tijden zijn) koppelden aan de bekende gitaarhitversie.

Verder zoekend naar tvdw-materiaal tijdens de PKP-driedaagse bleef ik even stilstaan bij Years & Years, wiens uiterst kinky set heel wat mooie momenten bevatte (de cover van "It's a Sin" bijvoorbeeld), en bij Jessie Ware, die een stijlvolle maar redelijk steriele discoset serveerde. 

Tot mijn verbazing vond ik Yungblud nog bij de beste PKP-acts. Niet 100% mijn ding - zijn schooljongenspunkrock is me wat te gimmicky en hij speelt soms erg duidelijk leentjebuur bij Green Day - maar 's mans energieke show was erg, erg overtuigend. En Lowlife is echt wel een fijne song.  

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home