Wednesday, August 09, 2023

TVDW 06/08/2023 - Earth Wind & Fire - Let's Groove (1981)

TVDW 969. Ben jij ook een cijferfetishist? Ik alleszins wel, ik maak soms de gekste gedachtensprongen bij het zien van cijfers. Niet zelden is er een associatie met muziek (- who would have thought?). Mijn favoriete associatie komt naar boven bij het zien - op om het even welke digitale klok - van de cijfercombinatie 07:47. Het doet me steevast denken aan de tvdw van deze week, waarin EW&F-opperhoofd Maurice White op een bepaald moment zingt: "Just move yourself / And glide like a 747". Volkomen triviaal, ik weet, maar zo werkt mijn brein nu eenmaal.

Triviaal, maar de associatie kwam goed van pas toen ik een paar weken solliciteerde bij een radiozender. Ik verwerkte het 07:47 voorbeeld in mijn sollicitatie, verzocht zoon Bram om de brief te verwerken in een lay-out met de hoezen van Blue Monday en Let it Be als model. En kijk, ik werd uitgenodigd voor een gesprek - waarbij ook de 07:47 ter sprake kwam. Bij een tweede gesprek was alles meteen beklonken. En toen ik na afloop huiswaarts reed, hoorde ik Let's Groove. Op het radiostation waarvoor ik as of now mag werken. 

Cijferfetishes, ze leveren al eens wat op.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home