Sunday, January 01, 2023

TVDW 01/01/2023 - Manyard Ferguson - Theme From Battlestar Galactica (1978)

Een van de voordelen als je al je vinyl albums invoert in discogs, is dat je aan het eind van het jaar keurig kan zien hoeveel platen er bijkwamen en hoeveel euro je ervoor uitgaf. Het voorbije jaar kwamen er 181 albums bij in de collectie. Zelfs als ik de twintigtal die ik gratis kreeg niet in beschouwing nam, kom ik voor de rest uit bij een gemiddelde aanschafprijs van onder de 2,5 euro. Kijk, daar word ik dan weer blij van.

In de laatste week voor de jaarwende hielp ik de statistieken nog wat, door samen met muziekvriend Eraly wat te gaan cratediggen in Antwerpen. Ik scoorde er onder meer 15 platen voor evenveel euro. Dat er geen kneusjes tussen zaten, bewijst de tvdw. 

Manyard Ferguson is een grote naam uit de jazz, een Canadees trompettist die niet te beroerd was om de muren tussen jazz en pop te slopen. In de popwereld werd hij bekend in 1977, door de theme song voor de film "Rocky". De tvdw komt uit het album dat Manyard een jaar later opnam, "Carnival". Het bevat enkele opvallende covers: Fantasy van Earth Wind & Fire blijft overeind, terwijl Rafferty's Baker Street een flauwe versie meekrijgt. De tvdw is zowel cheesy als groovy. Luister naar de spacy synths, de overenthousiaste blazersarrangementen en de erg funky outro (vanaf 4'40"), met een avontuurlijke bass.



Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=ESjZUcRBGOI

12:42 PM  

Post a Comment

<< Home