Tuesday, December 13, 2022

TVDW 11/12/2022 - Johannes is zijn naam - Johnny will be king (2022)

Eerlijk is eerlijk. Ik had gerust Simply Red opnieuw met een tvdw kunnen bedenken. Ik ging er zelfs al zowat vanuit dat het langverwachte concert in het Sportpaleis wel zo'n nominatie zou opleveren. 't Was zowat dertig jaar (!) nadat ik de groep tijdens de "Stars"-tour zag, en een zestal jaar geleden was er een tweede concert, op T/W Classic. 

Niet dat het concert tegenviel, allerminst. A New Flame bleef bijvoorbeeld prima, net als Come To My Aid. Maar het was me net iets te routineus, met Mick als de grote dirigent / verlicht despoot, met een goed geoliede maar ook wat grijze begeleidingsband achter zich. Voor mijn part mocht The Right Thing nog in de set, maar kom. Fijne avond, maar het kippenvel ontbrak toch.

Dan maar een onverwachte tvdw, uit West-Vlaamse hoek. Als je een song twee keer hoort voorbijkomen op de radio en telkens weer geamuseerd staat te luisteren, heeft dat ook zijn rechten. Geamuseerd, en zelfs geïntrigeerd, want de single van de frontman van The Van Jets klinkt als een rariteit binnen de Belpop, met die aan het beste van Gorki refererende tragikomische tekst en met die schrale, wat kitschy retrobegeleiding. Maar 't is een prachtige song, die ook opvalt door het langere instrumentale middenstuk. 
 

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home