Wednesday, May 19, 2021

TVDW 16/05/2021 - Hein Huysmans Kwintet - Marakesh (1970/1975)

 

Nou nou, hier was ik toch even van mijn sokken geblazen. Door een plaat die me gratis in de schoot viel, dan nog. Hein Huysmans is een vibrafoonspeler uit Arendonk die begin jaren zeventig met zijn septet (op de a-kant van deze plaat) en zijn kwintet (op de b-kant) een enkel album opnam. Vijf jaar later werd het uitbracht, intussen is het een cultklassieker, haast van het niveau van Marc Moulin's Placebo. Ik lees ergens dat er amper een duizendtal exemplaren van geperst werden. De muziek is funky, swingende, avontuurlijke jazz van het hoogste niveau.

Labels: , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=Yg5bC8jxxqo

1:12 PM  
Blogger Dday said...

Koesteren, een mooi exemplaar gaat al bijna naar de 3 cijfers: https://www.catawiki.be/l/32648641-hein-huysmans-kwintet-septet-lp-album-1970-1970
Trouwens, Op discogs vind je ook nog een paar 'zilveren akkordeon klanken' van Heintje Huysmans... Ik vraag me af hoe funky die zijn ;-)

11:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

ja straf hé - de hoes ontbreekt wel, maar de plaat zelf speelt prima en is echt heerlijk. Altijd fijn om zo'n dingen waar je niks van verwacht, op te gooien. Zeker als ze zo goed blijken mee te vallen.

7:13 AM  
Blogger zinnerboy said...

Is die dan gestopt met vibrafoon spelen omdat hij de soundmixshow is gaan presenteren en zich nog enkel als Henny wou laten aanspreken ?

2:08 AM  

Post a Comment

<< Home