Tuesday, October 03, 2017

TVDW 01/10/2017 - Nick Heyward - I Got A Lot (2017)


Is dit een foto van Nick Heyward? Neen, natuurlijk niet. Maar als de tvdw net valt op de dag dat je een halve eeuw oud bent EN als je op die dag dan nog eens een Gouden Plaat (!) krijgt, tja, dan is het wel gepast om die af te beelden, niet? Tijd voor reflectie, zo'n dag? Vermoedelijk wel ja, maar daar zal ik op deze blog niemand mee lastigvallen. Tijdens het geweldige verrassingsfeestje die dag gaf mijn petekind Jolan me de gouden plaat waarvan sprake; een prachtig werkstuk qua vorm en inhoud en iets om te koesteren.


Over de tvdw (nummer 664, dat loopt behoorlijk aardig op, niet?) nog wat info? Heyward maakte als jonge beau naam als zanger en frontman van Haircut 100. Hun debuut is een van de meest zonnige, vrolijke platen die ik heb. Ik geef 'm nog regelmatig een luisterbeurt en hij leverde ook een tvdw op, ooit. Ik heb ook Heywards twee eerste soloplaten, waarop mooie, soms wat aan Style Council schatplichtige soulpop staat (inclusief dat halve hitje van lang geleden, Blue hat for a blue day). Nieuwe plaat "Woodland Echoes" is een bij momenten prachtige pastorale plaat met heel wat songs die in de beste traditie van Lennon & McCartney zijn geschreven. Paul Weller en Teenage Fanclub worden ook als referentie genoemd op wikipedia, ik zou daar nog World Party aan kunnen toevoegen. Zoek achter de song zelf geen diepere, aan 50 jaar gerelateerde betekenis. Het is gewoon een van de sterkste songs van de plaat, eentje die me wat deed terugdenken aan (nog een referentie) de betreurde Grant (of G.W.) McLennan.

Labels: ,

3 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/cnfqwj

2:43 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Haha - er is er hier eentje jarig... Proficiat Jo ! Keep on bloggin'
Die hoes feliciteer ik met mijn persoonlijke tvdw 'Fifty years to steal your cover'

3:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

haha super woordspeling moet ik toegeven, Zin Boy!

1:35 AM  

Post a Comment

<< Home