Tuesday, January 22, 2013

TVDW 20/01/2013 - Grizzly Bear - Gun-Shy (2012)

Inhaalbeweging, hoofdstuk 2. Nog even terugbladeren naar dit interessante lijstje www.metacritic.com/feature/top-ten-lists-best-albums-of-2012 (ik weet het, ik zou hier een hyperlink moeten plaatsen maar ik weet nog altijd niet hoe dat moet).

Plaat nummer 6, die van Grimes, haalde de vorige tvdw binnen. Deze week hield ik de nummer 3 uit het lijstje tegen het licht, het bejubelde "Lonerism" van Tame Impala. Nou nou, wat een slap soepje. Heel wat pretentieuze psychedelische sfeertjes, maar oh zo weinig songs. Beetje een Mercury Rev du pauvre. Doorspoelen! Dan liever de twee platen die ex aequo op plaats 13 belandden. "Bloom" van Beach House blijkt mooi, erg mooi, maar "Shields" van Grizzly Bear greep me toch nog sneller bij het nekvel. Warm, complex, breed en af en toe met dat grootse, wat dwarse geluid van Arcade Fire. Al doet de tvdw meer denken aan het subtiele van The Shins.


Labels: , , , , ,

5 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/1gr0ad

12:53 AM  
Blogger Shamrockske said...

Met Bloom volg ik je volledig, Grizzly vond ik iets minder.

1:03 AM  
Anonymous zinnerboy said...

De tvdw kon me niet echt helemaal overtuigen maar ik liet (op Spotify) openstaan en het daarop volgende nummer (Half Gate) van de CD kon me meer bekoren. Deed me zelf wat aan My Morning Jacket denken (van stem en stijl)

6:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11:49 AM  
Blogger Koop said...

Zinner, grappig maar ik twijfelde nog tussen Gun-Shy en Half Gate.

6:40 AM  

Post a Comment

<< Home