Monday, September 03, 2012

TVDW 02/09/2012 - Aztec Camera - Debutante (1995)

De tvdw is de topper van de week, niet de topper van de soundtrack van mijn leven. Vele artiesten lieten een blijvende indruk na, maar scoorden tot op heden nog geen tvdw. Het zijn dus eerder momentopnamen - en allerminst een Best Of list.

Om maar te zeggen dat het gek is, dat Aztec Camera nu pas een eerste tvdw scoort. Nochtans zijn er weinig Britten uit de afdeling VLMERT (Verzorgde Luisterliedjes Met Romantische Toets) die me nauwer aan het hart liggen. "Frestonia" was de plaat waarmee Roddy Frame in 1995 afscheid nam van zijn groepsnaam, waarna hij nog een paar jaar onder eigen naam verder ging. Ik mocht de man even later ook interviewen. Beetje surreƫle situatie om de eenvoudige, timide jongeman te spreken in de pompeuze, ruime lobby van het luxueuze Conrad-hotel aan de Louisalaan (- maar dat verhaal vertelde ik ook al bij de tvdw van Ryuichi Sakamoto, zo lees ik net).

De tvdw is het middenstuk uit "Frestonia", Het is een langgerekt, romantisch nummer dat zich lui en sensueel uitrekt en aan het eind nog een mooi coda krijgt. Het kreeg een heldere productie mee van het duo Langer / Winstanley, ook bekend van de twee eerste Hothouse Flowers-albums en van het gros van de Madness-cataloog, twee andere groepen met een tvdw achter hun naam.

Labels: , , ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/jelokt

4:49 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Niet echt een band waar ik het warm van krijg, maar dit nummer vormt een aangename uitzondering.

6:09 AM  

Post a Comment

<< Home