Wednesday, October 21, 2020

TVDW 18/10/2020 - Mildlife - Automatic (2020)

 We rijden elke avond. Hij achter het stuur, ik ernaast. Het zelfvertrouwen groeit, de gesprekjes zijn best aangenaam. Hij zet zelfs de radio aan. Er komt een liedje voorbij. Ik spits de oren maar zeg niets. Klinkt haast als Daft Punk, denk ik. "Is dat Daft Punk?", vraagt hij. Ik haal de schouders op, zeg "ik dacht net hetzelfde". We draaien het volume wat hoger, de song blijkt geweldig, bij het afkondigen van het nummer spitsen we de oren. Mildlife? Nooit van gehoord. Maar met zo'n vader-zoon moment stond de tvdw natuurlijk al vast. 

Het nummer dat we in de wagen hoorden, heette Automatic. De rest van de week was ik zoet met de rest van het bijhorende album te beluisteren. Erg sterk spul, met die ook van Daft Punk bekende mix van vintage instrumenten en old school synths - en een avontuurlijkheid die meer dan eens leidt tot nummers die danig buiten de lijntjes kleuren, richting spacy, licht psychedelische soundscapes. Alsof Pink Floyd, Tame Impala en Phoenix in de blender werden gestopt.

Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=9R11Sl8Qha8

9:00 AM  
Blogger Cynthia Padilla, J.D. said...

Awesome album! If I can find it on vinyl it will be included in my picks for top albums of 2020! Along with Tame Impala!

10:39 AM  

Post a Comment

<< Home