Sunday, June 28, 2020

TVDW 21/06/2020 - Gilberto Gil - O Eterno Deus Mu Dança (1989)


Jes Jakobsen volgt mij al jaren op Instagram. Telkens ik een plaatje van de IJslandse formatie Mezzoforte draaide, was hij daar met een lovende commentaar. Hij houdt ook van wielrennen, getuige de foto's van zijn eigen Instagrampagina. Hij woont in Denemarken. Verder wist ik niets van de brave man. Tot hij me begin dit jaar doodleuk liet weten dat hij van plan was te verhuizen en dat hij zijn hele platencollectie aan mij wou schenken. Ja, dat heb je goed gelezen.

Er werden plannen gesmeed. Hij en zijn vrouw zouden mogelijk naar België komen op vakantie. Er was onze Deens-Vlaamse connectie Annick en Jens uit Kolding. Toen kwam Corona en werden de plannen opgeborgen. Maar Jens hield woord. Eerst verhuisde zijn collectie naar Kolding en vorige week maakte onze vriendin Annick de tocht naar België, met in haar koffer een grote kartonnen dozen. Zo ben ik dus sinds kort ruim 120 platen rijker. Wat albums van Deense artiesten, die ik met plezier zal ontdekken, en verder een grote verzameling jazzfunk, maar ook wat aardige pop, soul en rock. Nou! Ik zal nog vele maanden plezier hebben met er zo nu en dan eentje te draaien. Natuurlijk moest ook de tvdw uit de collectie van Jes komen. Ik koos voor de titelsong van Gilberto Gil's plaat uit 1989, Brazilian funk zoals alleen de grootmeester die brengen kan (en een nummer dat dicht aanleunt bij I Wish van Stevie Wonder).



Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=ZDzgwxBl_1k

12:00 PM  
Blogger Cynthia Padilla, J.D. said...

Such a nice and awesome gesture!

2:47 PM  

Post a Comment

<< Home