Sunday, May 31, 2020

TVDW 31/05/2020 - Jorge Santana - Seychells (1978)


Met al dat vinyl jagen is het zoals Rick De Leeuw het al bezong: de jacht is mooier dan de vangst. Of, correctie, zelfs als de vangst mooi is, het plezier zit nog meer in de jacht zelf. Het uitkijken naar, het aanzetten, de verplaatsing, de anticipatie. En ja, als je dan ter plaatse ook nog wat scoren kan, des te beter.

Vrijdag had funky neef Frank het prima idee om er samen met mij op uit te trekken, naar de heropenende vinylzaakjes. Cratedigging @ Corona Times! Zo belandden we in Antwerpen, waar ik onder meer deze Jorge Santana vond. Zijn plaat uit 1978 is intussen haast bekender omwille van de sensuele hoes, maar de muziek zelf blijkt ook prima: disco met Latijns-Amerikaanse jazzfunk grooves. Enige minpuntje zijn de nogal melige teksten die Carlos' broer uit zijn pen tovert, maar op deze zonnige dagen kan dat de pret niet drukken. Vergelijk het met Eddy Grant: zijn lyrics zijn ook vaak tenenkrullend simpel en kinderachtig, maar zijn songs blijven plezierig. Om even af te wijken: Grant heeft zelfs een song die I Love to Truck heet, met een onvoorstelbare onnozele tekst. Maar wél een lekker deuntje.

Om voor this week's tvdw toch met een brede bocht rond de teksten te rijden, kies ik voor de (enige) instrumental van Jorge, het lekker weghappende Seychells.

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous zinnerboy said...

Ik wist niet eens dat Devadip Carlos een musicerende broer had... Alweer een weetje bij.

2:06 AM  
Blogger Koop said...

hij maakte maar een paar platen geloof ik. Maar deze hier is wel lekker. Devadip verhip!

12:31 PM  

Post a Comment

<< Home