Tuesday, December 10, 2019

TVDW 08/12/2019 - The Del Fuegos - The Offer (1989)


Luister. Luister gewoon. Wat een song. Wat een song! Waarom hij net deze week - week 778 - opduikt, heeft alles te maken met een van die kleine geneugden van de muziekliefhebber, waar ik het in het verleden ongetwijfeld al een paar keer over had. Een plaat die je destijds op cassette opnam en vervolgens van buiten leren kennen. Elke stembuiging, elke riff, elke drumfile. Enkele jaren later overspoelt de cd golf alles en verlies je de cassette uit het oog. En dan, zovele jaren later - dertig jaar in dit geval - stuurt een van je Instagramvriendjes het vinylexemplaar op.

Die eerste keer terug op de draaitafel, dat herontdekken van songs die je na al die jaren inderdaad nog van buiten blijkt te kennen: dat blijft een wonderbaarlijk, klein fijn moment. Bij "Smoking In the Fields" van de Del Fuegos uit Boston was het niet anders. De plaat is iets minder 'garage' dan hun vorige drie en is sterker ingebed in stomende R&B. Uit de vele, vele, VELE ijzersterke songs haal ik The Offer uit als tvdw. Een kopstoot van een song, met die trademark rafelige sound, die dronkenmanssstem van Dan Zanes en die stroomstootjes van blazers.

Labels:

3 Comments:

Blogger Koop said...

op spotify staat het album niet
hier alvast de youtube link

https://www.youtube.com/watch?v=HLsLoWgFp9A

4:20 AM  
Blogger zinnerboy said...

Niet het mokerslag gehalte van Boston, Mass., maar dit was qua songs en productie zonder twijfel hun beste plaat.

6:22 AM  
Blogger Koop said...

ik moet je tegenspr.... Ik moet... te teg tegenspr.... Sorry, ik kan het niet.

6:47 AM  

Post a Comment

<< Home