Monday, December 03, 2012

TVDW 02/12/2012 - Guillemots - Up on the Ride (2012)

Waar vriendschap, muziek en technologie samenkomen. Sinds zowat drie maanden heb ik met 'Zinnerboy' Bart een leuk spelletje lopen via Spotify. Geïnspireerd door het programma De Sonar Duizend dat in de zomermaanden op Radio 1 liep, wisselen we onze persoonlijke sonar-selectie uit. Eén sonar-song per dag - via Spotify. Ik eentje naar hem, hij eentje naar mij. en netjes voorzien van wat commentaar of duiding. Dat zijn de simpele spelregels.

Tegengesteld aan de reeks op Radio 1, is het bij ons tweeën beslist geen 'kijk mama wat een goede smaak we wel hebben' show. Al evenmin is het de bedoeling om met een lijstje Beste Songs Ooit te komen. Wel is het een hoogstpersoonlijke verzameling geworden, waarbij we mekaar trachten te vermaken met rariteiten, classics, persoonlijke favorieten en onontdekte pareltjes.

Zo'n dingen vind ik dus leuk. Ik kan het ook niet helpen.

Bart verraste me onlangs - op negen november om precies te zijn, het was die dag tijd voor sonar nummer 71 - met I don't feel amazing now, van Guillemots. Ik kende groep noch song, maar was meteen verkocht. En ging op zoek naar de nieuwste plaat van de band, "Oh Land". Behoorlijk ambitieuze cd, niet zelden op het randje van het pretentieuze. Maar deze Up on the Ride sprong er meteen uit. Wat begint als een door falset gedreven ballad wordt in een mysterieus tussenstuk een halt toegeroepen, om zich nadien te ontpoppen tot een sing-a-long die wel van de Shirelles of The Shangri-La's kon zijn. En met een lieftallige vrouwenstem die verzucht: I know I'm not an easy ride.

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/3b8p8y

1:34 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Zo'n dingen vind ik leuk. Ik kan het ook niet helpen. We mogen ons gelukkig prijzen dat we zo'n dingen kunnen doen.

2:55 AM  

Post a Comment

<< Home