Thursday, January 20, 2005

TVDW - The Return

Teneinde mezelf te verplichten deze blog toch af en toe eens met een update te voorzien, zonder er teveel tijd in te moeten steken, introduceer ik bij deze de TVDW - (voluit: de Topper van de Week). HERintroduceer, zou ik eigenlijk moeten schrijven, want TVDW grijpt terug naar een lange traditie. Beginnend in 1981 selecteerde ik, onder de vlag van JPCN (wat JPCN is, is een verhaal apart dat ik hier niet uit de doeken doe) elke week zo'n Topper van de Week, zowat een decennium lang. "Maar wordt het niet tijd om uit te leggen wat een TVDW dan wel is??" hoor ik u al roepen. Wel, een TVDW is een song (geen full-cd). Wie een bepaalde Topper van de Week selecteert, maakt zo duidelijk dat die bepaalde song bij hem of haar in die bepaalde week erg in de smaak viel en/of in heavy rotation in zijn cd-lader te bespeuren was. Criteria voor songkeuze zijn er verder niet, het betreft de allerindividueelste appreciatie voor een allerindividueelste songkeuze. Het mogen singles zijn of album-tracks, oud werk of erg recent materiaal, uit om het even welk (populair) muziekgenre. Zolang ze in desbetreffende week maar 'een indruk' wisten na te laten. Vanaf deze week 'post' ik dus elke week een TVDW , vergezeld van een korte commentaar. Feel free to comment, en/of (nog beter): start op uw eigen blog ook met uw hoogstpersoonlijke reeks TVDWs !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home