Sunday, December 16, 2012

TVDW 16/12/2012 - De Kreuners - Maak me wakker (1990)


Ik kan niet meteen vele omstandigheden voor de geest halen die nog beter zouden zijn om mijn zoon en oudste dochter hun eerste Grote Rock Show Ervaring te geven, dan het allerlaatste concert van de Kreuners. Een volgestouwde zaal met fans, een knappe lichtshow, wat extra's tijdens het concert - en dan natuurlijk die lange rij hits, klaar om door de menigte voor een laatste keer te worden omarmd. Het moet wat geweest zijn voor Bram en Elien. Ze praatten er alleszins honderduit over, de volgende morgen aan de ontbijttafel. En dan was er nog de VIP-behandeling, die hen dankzij vriend Raf (Heusden Bal!) te beurt viel. Een onvergetelijke ervaring.

En zo komt het dat ik op zondag mijn Kreuners-cd's nog eens afstof en we samen - Belpop brengt mensen dichterbij - meebrullen. Met Couscous Kreten en Chris Lomme. En met die twee nummers die qua tekst zo poignant zijn: Layla en Maak me wakker. En zo komt het dat de Kreuners - in een muziekluwe week, waar enkel Foster the People en Elliott Murphy enigszins aanspraak maakten op een tvdw - met de nominatie gaan lopen. Petje af, voor Walter & Co.

Labels: ,

3 Comments:

Blogger Shamrockske said...

oooh Elliot !!!!!!

1:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

met dubbele t, shamrock. Stond inderdaad klaar met Selling the Gold. Maar een volledige zondag Kreuners, dat maakt toch meer impact hoor.

1:39 PM  
Anonymous zinnerboy said...

Kinderen inwijden in de mysteries van muziek en zien dat ze er van genieten. Dat is het allermooiste.

1:44 AM  

Post a Comment

<< Home