Monday, August 09, 2021

TVDW 08/08/2021 - Comsat Angels - You Move Me (1985)

 

Ik weet het, weeral die Comsat Angels. Maar ik blijf gewoon trouw aan mijn ene, onwrikbare principe: de song die de afgelopen week het meeste indruk naliet, haalt het. Afgelopen week verwelkomde ik "7 Day Weekend", de vijfde plaat van deze groep uit Sheffield, in de collectie. Een plaat die prompt heel wat draaibeurten kreeg, met vele bijzonder krachtige songs die ergens tussen postpunk, new wave en melodieuze rock laveren. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat de groep nooit boven de cultstatus kon uitstijgen.

Ik herinner me dat Sting ooit in een interview zei dat de brug het belangrijkste, of alleszins moeilijkst te schrijven deel van een song is. Ik moest er aan terugdenken toen ik een tvdw uit "7 Day Weekend" (wat een onnozele titel trouwens) wou kiezen. Er bestaan mogelijk nog wat sterkere songs op de plaat - ik hou bijvoorbeeld ook van het door Mtume (hoe raar is dat?!?) geproducete Forever Young. Maar wat deze track You Move Me boven de middelmaat doet uitstijgen is, naast de aan The Cult refererende gitaarlick, de brug. Heel het nummer kantelt en krijgt een dreigend, zwart randje, om dan open te bloeien naar het terugkerend refrein. 


Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

tvdw is track 3

https://www.youtube.com/watch?v=9vqqFewH7qk

1:31 PM  
Blogger Cynthia Padilla, J.D. said...

Thank you for the link!

9:27 PM  

Post a Comment

<< Home