Thursday, February 04, 2021

TVDW 31/01/2021 - Gino Soccio - Remember (1982)

 

Amper zijn tweede tvdw - en de eerste dateert al van 2007. Nochtans is Soccio echt wel een van mijn favorieten uit de disco. Dat hij net nu met een tvdw gaat lopen, heeft te maken met een bezoekje van een paar dagen geleden bij een dame die online wat platen verkocht. De dame bleek na het overlijden van haar papa de lp's van haar ouders te willen verkopen, en had het geweldige "Face to Face" van Gino Soccio online aangeboden.

Bij aankomst bleek de dame in kwestie blind te zijn, haar dochtertje leidde me binnen. De twee lieten me nog wat andere platen zien die in de aanbieding waren (- ik kocht er natuurlijk nog enkele, you know me). Maar intussen ontspon zich een mooi gesprek tussen ons. 

Ik legde met handen en voeten uit wat vinyl verzamelen voor mij zoal betekent. Ik zei haar dat ik "Face to Face"al langer had, maar dat ik het wilde het kopen voor een van mijn vrienden. Terwijl ik de andere platen bekeek, sprak ik over de schoonheid van vinylhoezen, over mijn toilet dat vol hangt met vinylhoezen. Ook die hoes van Gino Soccio belandde aan de muur van mijn toilet, al  zei ik er wat verontschuldigend bij dat het jammer was dat ze de hoes zelf niet kon zien. Toen zei ze iets wat me tot tranen toe bewoog. "Ik weet wel hoe mooi hoezen zijn, want ik kon vroeger nog zien. En ik begrijp ook je liefde voor vinyl. Ik heb hetzelfde met boeken. Nu ik niet meer kan lezen, verzamel ik de boeken die ik vroeger graag las. Gewoon omdat het me een fijn gevoel geeft, te weten dat ze bij mij in de kast staan."

Labels:

3 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=GxNFc41XM_w

1:23 PM  
Blogger Cynthia Padilla, J.D. said...

What a touching story - I love it!

4:45 PM  
Blogger zinnerboy said...

Mooi, Koop ! Als één van uw vrienden dank ik je nu reeds om mij die plaat toe te sturen. Ik zal ze koesteren, samen met het eraan gekoppelde verhaal. Je hebt mijn adres !

2:32 AM  

Post a Comment

<< Home